Een verkenning begint met een vraag. RTL Nieuws kwam bij ons met de vraag: hoe zorgen we ervoor dat het RTL Nieuws technisch aan de huidige standaarden voldoet en aantrekkelijker gebracht kan worden?
Als je dan toch de studio onderhanden neemt kun je breder kijken. Bij het onderzoeken van de verschillende trends viel op dat het nieuws in toenemende mate op mobiele apparaten wordt bekeken en steeds minder mensen kijken op vast tijdstippen. Wil je mensen blijven verleiden moet het nieuws aantrekkelijker en beeldender worden gebracht, van passief naar actief.
Het vertrekpunt voor de verkenning:
- Aansluiting bij consumptie van RTL Nieuws op mobiele apparaten;
- Versterking van het format;
- Kostenbeheersing;
- Meerdere programma’s in 1 studio.
Een prachtige uitdaging. De verkenning heeft geleid tot een volledig geautomatiseerde studio, waarbij door middel van softwarematige oplossingen verschillende programma’s uit 1 studio kunnen komen. Door het toepassen van de modernste technologieën wordt de content van RTL Nieuws met beduidend minder middelen geproduceerd. De combinatie van een nieuwe lay-out van de studio, de technische workflow en de nieuwe huisstijl (TV, Internet, Social Media) creëerde betere herkenbaarheid en leidde tot versterking van het merk RTL Nieuws.
Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen, neem contact met ons op.